tisdag 12 januari 2010

Lite av varje

Det blir lång tid mellan varje inlägg och det är omöjlig å beskriva allt som hände och alla mina tankar. Synd att man inte kan skriva ett inlägg bara genom att tänka på det. För de bästa inläggen kommer på bussen eller på vagnen. Då får man så mycket intryck och hjärnan jobbar övertime :-). Men eftersom ingen har hittat på en sådan uppfinning, ska jag skriva ist.


Skolan:
Well, well...en till termin har gått och det kändes snabbt. Känns som att jag inte var i skolan alls denna termin (jobbet tog så mycket tid)...det märkte jag, när jag stod och pratade med mina klasskamrater i fredags. De hade sina egna skämt och jag undrade om vi går i samma klass. Hoppas det blir bra till våren. Då börjar vi lite praktiskt i mindre grupper. Man ska ha lite mer chans o tid att lära känna människor bättre.
Snart snart börjar termin 4 och jag måste säga att jag ser fram emot den. Utbildningen blir mer o mer inriktad och det känns roligt. Man blir motiverad och det känns rätt. Och som Jonas B sa "nu börjar tandläkarprogrammet"...OOOOYAAA


Jobbet:
Jag måste säga att det känns lite fuskigt å kalla mitt jobb för jobb eftersom jag har så himla rolig, jag mår så bra där och sist men inte minst jag får så mycket av det plus att jag får betalt. Jag är så glad och tacksam att jag fick chansen å instruera på Sportlife. Det är utan tvekan den BÄSTA arbetsplatsen jag hade någonsin. Förutom träningen får jag lära känna så underbara och roliga människor, både deltagare o kolleger (ingen nämnd ingen glömd :-D). Javisst, det finns nackdelar men jag tycker det är bara bra. Annars skulle jag bli misstänktsamt ;-)
I söndags hade jag första Army pass. Jag blev kär! Det är så rolig, SÅ ROLIG!!! I veckan har jag inte pass då jag är på Indoor Walking utb. och jag kommer att sakna passet. V. 3 blir det test...där deltagarna ska få chans å testa sina gränser och på så sätt följa sin egen utveckling...spännande!
Och cykel...cykel är fortfarande min favorit. Hade min första Activio pass i torsdags. Känner att jag kunde göra mycket bättre men jag var lite nervös för allt var helt nytt. Det kommer å gå bättre o bättre! Mitt lördags pass är alltid lika roligt...bara måste få upp det på något sätt men det är lite svårt för att det är lördag. Måste hitta nån bra ide!

Hem:
Hmmm...skrev hem men var osäkert på vilken hem jag hade menat...här i Sverige eller i Israel. Jag menade båda.
Jag och Challe har klarat klättringskursen igår och det känns bra. Det ska bli så kul att få klättra tillsammans. Att ha nåt aktiv å göra tillsammans. Så måndagar är klättringen fast på vår schema...det är bara hänga med om ni är sugna ;-)
Och det riktiga hemmet...well, där går det inte så bra. Pappa är inte frisk och mamma hitta inte jobb. Saknar dem så himla mycket! Önskar jag kunde göra nåt och ibland jag blir så arg på mig själv att jag inte kan det. Att allt jag gör är att såra dem genom att inte vara nära dem. Båda två är så himla underbara. De stötter mig hela tid och tänker aldrig på sig själva. Önskar jag kunde ge tillbaka ! ! !


Vänner:
Ibland fattar man inte hur mycket man har saknat någon tills man träffar personen. I lördags hade jag och Challe födelsedags fest. Och våra nära och kära kom. Var riktig rolig att träffa allihopa. Vilka underbara vänner vi har.
Vi älskar er!

Fundering:
Varför har jag en blog? Det ingen som läser den iaf, så varför? Inte det blekaste aning! Dessutom blir jag helt knäpp när jag ser mina grammatiska fel.
Jag har ingen anledning! Tycker det bara kul att få dela mina tankar och känslor med andra (hmmm). Det får man inte göra så ofta i Sv.


Ha det så bra mina vänner ! ! !

5 kommentarer:

anders sa...

ey! Jag läser den. Till och med från mobilen nu medan jag väntar på att maten ska serveras. Jag gör er gärna sällskap en måndag eller flera om ni vill, en av få lediga kvällar för mig att klättra på. =)

Anders sa...

Och förresten, jag har kollegor som varit i Sverige i +15 år, men fortfarande konsekvent pratar engelska. Att du lärt dig svenska så bra, både att prata och skriva, på 6 år ska du vara stolt över!

Elizabeth sa...

Vad roligt att du oxå ska gå Indoor Walking utb!!! Komme bli grymt att köra det för dig =)

Eyal sa...

Anders: Tack!Jag vet att det finns många i Sv som bor här i flera år och kan inte ens prata. Men jag har förväntat mig bättre svenska efter 6 år.

Elizabeth: Ska bli jätterolig :-D

NEA sa...

Aha! Nu har jag också hittat hit. =) Ska du gå Indoor-utb? Vad kul! Hur blev det med Pumpen?