lördag 2 januari 2010

Smekmånaden/Solsemesten/Lanzarote 09

Nu är vi tillbaka i kalla Sverige. Semetern var helt underbar! Det var så skönt att åka bort och för min del gjorde denna semester sitt jobb. Battterierna är full laddade inför vårterminen och jag såg faktiskt fram emot att komma tillbaka och komma igång. Så jätteledsen är jag inte men en vecka till kunde funka oxå ;-)
Jag funderade hur fan ska jag beskriva en hel vecka semestern när jag har svårt å beskriva va som hände under dagen. Så bilder säger mwe än 1000 ord...så enjoy
Dag 1 - Settle down
Vårt rum

Utanför rummet

Det svenska gänget


Första middagen...juldagen...det var Jul för allihopa förutom sevenskarna och alla var finklädda...förutom... svenskarna såklart...talking about feeling like an outsidere


Dag 2 - Marknaden


Killing time at the market


En utflykt till en liten fin stad som varje söndag blir till en marknad...väldigt charmig men det de säljer är inte mkt bättre än Kvibergsmarknad...i ett ord, skräp :-)


Tur att vi har varandra annars 4h i en jävlig stor Kvibergmarknad skulle bli alldeles för långt


En fin bild Challe har tagit

Så såg det ut innan alla turister har strömmat in

Dag 3 - Cykeltur jag o Challe

Det kan man fråga sig...

Skyller på edorfinerna ;)


Utsikten från en liten resturang på stranden. Så god mat!

Våra kära cyklar...Izzy till vänster och Sigy till höger


En av de många raster vi har tagit.
Eyal's angel

Där kommer hon...

En rast som utnyttjas av Challe för att ta kort...på sig själv

Ok då...det var inte riktigt rast...vi gick vilse. Ok då...jag gick vilse
Dag 4 - sola på stranden

Och så kom den lilla snubben..Kiko heter han

En våg...

Dag 5 - en 7 mil cykeltur o fin solbränna

Jag i El Golfo...

Min cykel...jag är så liten att jag har fått en S tjejcykel...det funkade :-)

El Golfo utan en Eyal i vägen

På vägen...
Dag 7 - nyårsafton

Knäskål!!!

Jag och Challe på middag innan festen...
Denna rolig gubbe ville ta kort på oss...men han hade andra tankar...haha

Från sidan..

Vilken fest...
Och så var det slut :-( Men som sagt, jätteledsen är jag inte. Jag ser fram emot de nya utmaningarna under vårteminen både i skolan (börjar lite praktisk), i jobbet (ska köra på 3 nya anläggningar och 2 pass är helt nya...ooya I like) och med min egen träning (VR, Gbg-varvet och styrke träning med Ina...nån måste ta hand om den lilla fickan annars tränar hon ihjäl sig ;-) )
Och nyårslöfte...det har jag inte! Tror inte på sådant men de mål jag vill nå under 2010 håller jag för mig själv. Det är ju vägen dit som är viktigast, eller hur?
Gott Nytt År från mig till er alla!!!

2 kommentarer:

Carlotte sa...

Vilken fin blogg!Tack för en fantastiskt trevlig och mysig smekmånad! Love u!

Anders sa...

Gott att du är hemma igen, Ina behöver dig, hon börjar se trött ut igen... :-)