lördag 10 april 2010

Don't let the sun fool you...it's freaking cold outside!

Idag var tufft! Tanken var att köra mitt cykel 60 pass kl.11.00 och sen ta en skön 8 mil runda. Men det gick inte som jag ville. Efter passet kände jag redan att kroppen säger emot (veckans tokträning tillsammans med dieten känns väl i hela kroppen men speciallt i benen) och motvinden i början av rundan gjorde inte saker lättare. Kändes som att benen var tomma och ju mer jag pressade desto långsammare kändes det. Cyklade från Sportlife B-plan till Säve, där tog jag färjan till andra sidan. Därefter svängde jag mot Ytterby-Kungälv. Hela vägen kämpade jag mot vinden och i Kungälv kände jag att jag inte har nån enegri kvar. Så det var bara att vända hem. Besvikelse!!! Dieten och långdistans går inte riktig hand i hand men det är inte mycket kvar. I fredags vägde jag 63.6 kg (började med 74.2 kg) så jag kan säga att jag ligger helt rätt. Den 19/4 ska jag träffa diatisten och vi sätta nya mål och anpassa menyn men tills då är det bara å kämpa vidare.


Ha en trevlig helg allihopa!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu väger du mindre än du gjorde i Australien när vi träffades för typ 7 år sedan! Bra kämpat!

Elizabeth sa...

Då cyklade du förbi där vi bor i Ytterby! Säg till nästa gång så ska vi komma ut och heja på dig =)

Anders sa...

Dags att träna upp fettförbränningen?